EŽIUKAI RŪKE - kelionių mėgėjų grupės puslapis

Įvertinkite
'surask.lt'
sistemoje

Kelionių mėgėjų grupės "EŽIUKAI RŪKE" puslapis: Dviračiais per Andus, 2007 Dviračiais per Andus arba Argentina-Čilė-Bolivija-Peru-Ekvadoras (2007.09.05-2008.07.10)
Aprašymas paruoštas: 2009.04.03
Jurgita Kvedarienė ir Tomas Kvedaras

Dviračiais per Andus, 2007-2008

kat_dvi Kelionės ežiukai:
Jurgita Kvedarienė
Tomas Kvedaras

Kelionės virvutė:
Argentina-Čilė-Bolivija-Peru-Ekvadoras

...ir visa tai dviratukais...
......................dviratukais...
...........................dviratukais...
................................dviratukais...

Toks buvo pirminis pranešimas apie kelionę draugams:
From: Jurgita Kvedariene
Date: 2007 m. rugsėjo 8 d. 17:28
Subject: argentina

Sveiki visi,

Skaitykite mūsų mintis čia http://dviraciaisperandus.blogspot.com/ tik nepažadam,
kad reguliariai rašysim. Kuo nuoširdžiausi linkėjimai.

Jurga ir Tomas

Kelionės aprašymas...
Kodėl mums patiko Pietų Amerika?
1. Atmetus Braziliją ir smulkesnes jos kaimynes, kainos gan lietuviškos, o Urugvajus ar Bolivija net labai prieinamos šalys.
2. Į visas valstybes (išskyrus Braziliją) nereikia vizų.
3. Didžiojoje dalyje žemyno kalbama ispaniškai ir pramokę šiek tiek kalbą susišnekėjome su eiliniais žmogeliais sutiktais eiliniame kaime.
4. Gamta labai įvairi.
5. Mes jautėmės pakankamai saugiai, ypač Argentinoje ir Čilėje ir per 10 mėnesių neturėjome nei vieno konflikto.

Kodėl mums patiko važiuoti dviračiais?
1. Nepriklausėm nuo autobusų grafikų ir maršrutų.
2. Išvengėm važiavimo iš miesto į miestą ir nepirkom turų, kad atidžiau apžiūrėtumėme tai, ką praleidom.
3. Turėjom galimybę kempinguoti gamtoje.
4. Galėjom apžiūrinėti kalnus, pampas, parkus, etc. savo tempu, sustodami pafotografuoti.
5. O kai 1-4 punktai tapdavo neaktualūs, galėdavome pakrauti dviračius į autobusą, traukinį, laivą ar sunkvežimį.

Norėdavosi, kad dviratis taptų motociklu, kai
imdavome svarstyti, ar vertas dėmesio koks knygoje paminėtas kaimas, griuvėsiai ar gamtos objektas, esantis kokie 40 km į šoną nuo mūsų kelio. 40 km į šoną dažniausiai reikšdavo:
· kad sukti reikia į prastesnį kelią, tad teks važiuoti lėčiau, o minti sunkiau;
· tą patį atstumą įveikti pirmyn ir atgal;
· su objekto aplankymu gali susidaryti vos ne dvi papildomos dienos, tad ar bus kur papildyti maisto ir vandens atsargas. Jei ne, tai apie tai jau reikėjo galvoti išvažiuojant iš miestelio su parduotuve.

Dviračiai
Pirkome Panther kalnų dviračius ir MSX krepšius. Įranga 9 mėnesių ir 7000 km kelionę atlaikė be problemų. Prieš kelionę pakeitėme įvores, o kelionės metu vieną kartą padangas ir du kartus stabdžius. Didžiausią krūvį turėjo atlaikyti bagažinės, ir užpakalines teko du kartus virinti, o priekinėms daug kartų keisti pritempėjus.Grandinę tepėme dažnai, tad ji atlaikė visą kelionę. Jei būtume planavę dar važiuoti dviračiais, būtų reikėję ją keisti. 26 colių dydžio ratai pasiteisino įkalnėse ir žvyrkeliuose. Sprendimas pirkti du identiškus dviračius taip pat buvo geras.

Dviračius vežėmės iš Lietuvos. Per Europą skridome pigiomis oro linijomis (Easy Jet), tad mokėjome už dviratį po 12.5€ už skrydžius Ryga-Berlynas ir Berlynas-Madridas. Per Atlantą LAN Argentina skraidino nemokamai, bet reikėjo tilpti į 32 kg žmogui nustatytą normą (dviračiai + kuprinės). Įmanoma pirkti dviračius vietoje, bet prastai mokant kalbą susikomplektuoti dviratį su bagažinėmis ir krepšiais būtų buvę sunku, o kainos labai panašios.

Atgal dviračių neparsivežėme, pardavėme Peru, kur ir pirkome lėktuvo bilietus atgal į Lietuvą. Pigiausias skrydis buvo su trim persėdimais, o ir sąlygos per tą laiką pasikeitė. Pavyzdžiui Europoje (Baltic Airlines) reikėjo papildomai mokėti už kuprines, o dviračių gabenimo kaina buvo dvigubai didesnė.

Žemėlapiai
Lietuvoje pasirinkimas didesnis ir kokybė geresnė nei vietoje.

Knygos
Tikrai naudinga turėti tos šalies knygą-gidą. Iš Lietuvos vežėmės Argentinos ir Čilės knygas, Santjage pirkome Bolivijos, vėliau keitėme savas į Peru ir Ekvadoro. Išbandėme Rough Guides, Lonely planet ir Footprint serijos knygas ir labiausiai mums patiko Rough Guides, nes jis labiau atitinka savo transportu keliaujančių poreikius, ten pateikiama ir kelių aprašymai, jų vaizdingumas, smulkios gyvenvietės. Lonely Planet knygos daugiau skirtos turistams važinėjantiems autobusais, nes ten pasitaiko ir 200 km “baltų dėmių”, o važiuojant dviračiu tai jau labai daug.

Sveikata
Prieš kelionę nesiskiepijom. Argentinos šiaurėje nemokamai pasiskiepijome nuo geltonojo drugio, nes Bolivijoje šis skiepas privalomas (niekas netikrino). Bolivijos džiunglėse gėrėme vaistus nuo maliarijos.

Pagrindinė problema buvo Bolivijos ir Peru antisanitarinės sąlygos. Ėmėme maitintis pakelės užeigose ir turgaus kavinėse, o tai du kartus sukėlė infekcijas, nuo kurių vienintelis vaistas-antibiotikas. Laimei, jų gali nusipirkti kiekvienoje vaistinėje be recepto. Gerą įspūdį paliko Bolivijos kaimo daktaras, kuris mus apžiūrėjo, nusiuntė į ligoninę tyrimų (4 tyrimai - apie 20 Lt), parinko vaistų, ir neėmė už tai pinigų.

Dabar vykdami į panašią kelionę skiepytumėmės nuo hepatito, vidurių šiltinės, pasiutligės ir nuo visos kitos bjaurasties.

Žmonės
Nuostabūs žmonės Argentinoje ir Čilėje. Jautėmės labai saugiai. Praktiškai nematėme girtų ir iššaukiančiai besielgiančių. Bolivijoje ir Peru žmonės santūresni, gatvėse žymiai daugiau išgėrusių. Bet bendras įspūdis, kad Lietuvoje vis tik gerokai nesaugiau, negu mūsų aplankytose šalyse.

Nakvynė
Argentinos ir Čilės Patagonijoje daug nakvojome palapinėje gamtoje, nes miestų ir žmonių reta, o viešbutėlių kainos svyruoja 50-80Lt nakčiai dviems.

Labai patiko Argentinos šiaurėje, nes ten kiekvienas kaimas turi po kempingą su staliukais, elektra, vandeniu ir dažnai net šiltu dušu. Kainos nuo nemokamų iki 18 Lt nakčiai dviems.

Bolivijoje iš pusantro mėnesio tik 5 naktis miegojome gamtoje, nes pakelės tankiai apgyvendintos, o viešbutėliai labai pigūs, tik 10-20 Lt dviems.

Peru už viešbutį mokėjome 24-30Lt, o Ekvadore 20-37Lt dviems.

Kelionės maršrutas

Bolivija 38,79 Lt
Peru 82,26 Lt
Ekvadoras 79,51 Lt

Čia tik mūsų kelionės statistika.
Mūsų manymu, šalys pagal pragyvenimo brangumą išsidėstytų taip:
Čilė, Argentina, Ekvadoras, Peru, Bolivija.

Pilnas kelionės dienoraštis yra adresu http://dviraciaisperandus.blogspot.com/